اول این ویدئو و سپس چند ویدئو پایین را حتما مشاهده فرمایید.

خط تولید نخ ابریشم ✔️ راه اندازی خط تولید نخ ابریشم ✔️ سرمایه لازم برای تولید نخ ابریشم ✔️ دستگاههای تولید نخ ابریشم ✔️ کسب و کارهای پرسود سارگن 

نخ ابریشم چگونه تهیه می شود و سود این خط تولید چقدر است؟

یکی از الیاف های طبیعی نخ ابریشم می باشد که از جنس پروتئین است و از آن میتوان برای تولید انواع پارچه استفاده کرد. پارچه هایی که با نخ ابریشم ساخته می شوند بسیار نرم هستند و از جمله بهترین و نرم ترین پارچه های دنیا می باشند.

نخ ابریشم خاصیت براقی دارد و پارچه هایی که از این نخ بافته می شوند مانند منشورهایی هستند که رنگ های مختلفی را از خود نشان می دهند. برای اولین بار ابریشم بافی در چین و قبل از میلاد مسیح انجام شد که به 2700 سال پیش بر میگردد.

الیاف ابریشم به چه شکل است؟

ابریشم از جمله الیاف حیوانی می باشد که برای تولید پارچه های دستباف بسیار زیبا، لطیف و با ارزش به کار گرفته می شود. این الیاف به شکل لیفی است که به دلیل انجماد موادی که کرم ابریشم از خود ترشح می کند به دست می آید و از دو فیلامنت که به وسیله ماده چسبناکی به نام صمغ که باعث شده این الیاف به یکدیگر بچسبند، تشکیل شده است.

کرم ابریشم بدین صورت رشته ها را در اطراف خود می پیچد که به وسیله ساختن پیله ای خود را درون آن حبس کرده و بعد از مدتی به پروانه تبدیل می شود و با سوراخ کردن پیله از آن خارج می شود.

تهیه نخ ابریشم به روش سنتی

تولیدکنندگان برای تهیه نخ ابریشم، کرم را بعد از اینکه پیله را ساخت و قبل از اینکه به پروانه تبدیل شود آبی با درجه حرارت 60 درجه سانتی گراد یا به وسیله بخار آب، کرم را کشته و بعد پلیه ها را بر اساس کیفیت درجه بندی میکنند و هر بخشی که از کیفیت یکسانی برخوردار است برای نرم شدن صمغ به داخل ظرفی که محتوای آب داغ ریخته و بعد از بیدار شدن سرهای الیاف، آنها را به صورت رشته درآورده است که با انجام دادن عملیات خاص، رشته ها را به نخ ابریشم تبدیل میکند.

هر رشته ای که ابریشم خام باشد از دو فلامنت که به وسیل صمغ سریسین به یکدیگر متصل شده اند، ساخته شده که سطح آن در زیر میکروسکوپ یکنواخت نبوده و بر روی آن حباب ها، تارها، رگه های سریسین که ماده ای پروتئینی مانند ژلاتین می باشد، دیده می شود و معمولا دارای رنگ زرد یا کرم رنگ است.

ترکیبات مولکول ابریشم از کربن، هیدروژن، ازت و اکسیژن می باشد که در آب قابلیت حل شدن ندارد و در آب جوشیده نیز مقاومتی بیشتر از پشم دارد اما اگر در دراز مدت جوشانده شود مقاومت و استحکامش را نیز از دست می دهد.

خط تولید نخ ابریشم ✔️ راه اندازی خط تولید نخ ابریشم ✔️ سرمایه لازم برای تولید نخ ابریشم ✔️ دستگاههای تولید نخ ابریشم ✔️ کسب و کارهای پرسود سارگن 

خط تولید نخ ابریشم ✔️ راه اندازی خط تولید نخ ابریشم ✔️ سرمایه لازم برای تولید نخ ابریشم ✔️ دستگاههای تولید نخ ابریشم ✔️ کسب و کارهای پرسود سارگن

تولید نخ ابریشم به روش صنعتی

از نخ ابریشم برای فرش بافی، نخ بخیه و پارچه های ابریشمی استفاده میکنند که البته کارخانجات تولید نخ ابریشم از پیله های تر استفاده میکنند.

1. جداکردن پیله های بدون کیفیت:

در این مرحله ابتدا پیله های سوراخ دار و کوچک که قابلیت ریسندگی را ندارند جدا میکنند و در مرحله با عبور پیله ها از روی نوار نقاله پیله های که دارای عیب هستند را جدا میکنند.

2. مرحله کرک گیری پیله های ابریشم

بر روی پیله ها معمولا الیاف بسیار کوتاه و نسبتا ضخیمی وجود دارد که به وسیله ماشین کرک گیری در ابتدای عمل ابریشم ریسی جدا می شود.

3. خشک سازی پیله ها

پیله ها در این مرحله باید به وسیله نوار نقاله و با سرعت بالا از محفظه هایی که هوای گرم و خشکی دارند عبور کنند تا پیله نیز کاملا خشک  شود.

4. پختن پیله های ابریشم

برای انجام عمل ابریشم کشی باید صمغ موجود روی ابریشم نرم شود و نخ فلامنت آزاد شود که ماشین پخت شامل شش اتاقک بوده و بر اساس برنامه ای که دما و رطوبت های تنظیم شده برای عمل پختن تنظیم کرده اند، انجام شوند.

5. برس زنی

برای پیدا کردن سر نخ ابریشم از روی پیله ها عملیات برس زنی به وسیله جاروبک های مخصوص انجام می شود.

6. مرحله ابریشم کشی

سرنخ های آزاد از روی پیله بار شده و بر روی قالب های پلاستیکی به شکل قرقره های کوچک پیچیده می شود.

7. مرحله اول سورتینگ

در این مرحله مقداری از صمغ موجود روی قرقره ه حذف می شود تا عمل بازشدن انجام شود و این کار در 5 بار فشار، دما و زمان های برنامه ریزی شده انجام می شود.

8. کلاف پیچی از قرقره های کوچک

در این مرحله نخ ها از روی قرقره ها باز می شوند و با حذف ضایعاتی مانند: لاس و مواد گیاهی روی کلاف های بزرگتر پیچیده می شوند.

9. مرحله دوم سورتینگ

در زمانی که کلاف های ابریشم دما و رطوبت را از دست می دهند و به وسیله صمغ موجود عمل باز شدن کلاف ها را با مشکل رو به رو می سازند مقداری از صمغ موجود به وسیله عملیات سورتینگ حذف می شود و مواد شیمیایی مخصوص شرپرلایت و بیتاگون در آن استفاده می شود.

10. سانترفیوژ

در این مرحله باید برای آبگیری کلاف ها حتما انجام شود.

11. ضربه زنی

بعد از عملیات آبگیری سانترفیوژ به وسیله ضربه زدن نخ های بهم چسبیده در کلاف باز می شوند.

12. خشک سازی کلاف

بعد از مرحله ضربه زنی به مدت 6 ساعت در حرارت 70 درجه سانتی گراد خشک می شوند.

13. قرقره پیچی

در برخی استفاده ها باید نخ ها به صورت دولا باشند که به وسیله این دستگاه کلاف به دوک قرقره به صورت دولا پیچیده می شود.

14. مرحله تابندگی

این عمل به وسیله دستگاه دولا تابی رینگ به جهت تولید نخ های ابریشمی انجام می شود.

15. تثبیت رنگ

عملیات تثبیت کردن رنگ نخ های تابیده شده در دمای 60 درجه سانتی گراد به مدت زمان 40 دقیقه انجام می شود.

16. کلاف پیچی مجدد

نخ هایی که تابیده شده بر روی ماسورهای رینگ قرار میگیرند و به دلیل اینکه فضایی مناسب برای محصول کلاف های نخ خام می باشند عملیات کلاف پیچی دوباره به وسیله دستگاه کلاف انجام می شود.

17. مرحله بسته بندی نخ های ابریشم

در مرحله نهایی نخ ها بسته بندی شده و برای فروش به بازار آماده می شوند.

خط تولید نخ ابریشم ✔️ راه اندازی خط تولید نخ ابریشم ✔️ سرمایه لازم برای تولید نخ ابریشم ✔️ دستگاههای تولید نخ ابریشم ✔️ کسب و کارهای پرسود سارگن 

خط تولید نخ ابریشم ✔️ راه اندازی خط تولید نخ ابریشم ✔️ سرمایه لازم برای تولید نخ ابریشم ✔️ دستگاههای تولید نخ ابریشم ✔️ کسب و کارهای پرسود سارگن

سرمایه گذاری برای تولید نخ ابریشم

مراحل تولید نخ ابریشم زیاد است و کاری بسیار دقیق و حساس نیز می باشد، همانطور که می دانید برای تهیه و تولید نخ ابریشم لازم است ابتدا محلی برای احداث کارخانه و سپس خرید تجهیزات انجام شود که همین مراحل ابتدایی قطعا بیشترین سرمایه را به خود اختصاص می دهد.

دستگاههای تولید نخ ابریشم باید از لحاظ کیفیت و عملکرد در بهترین درجه خود باشند و به همین منظور نیاز است تا با کیفیت ترین دستگاهها نیز خریداری شود. لذا برای سرمایه گذاری با در نظر گرفتن مثلا 1000 تن نخ ابریشم در سال نیاز است که سرمایه های چند صد میلیونی برای آن در نظر گرفته شود.

اما کارخانجات تولیدی نخ ابریشم در کشور نیز کم نیستند و کشور دارای تعداد زیادی کارخانه تولید نخ ابریشم است که سالیانه حجم بسیار زیادی نخ ابریشم تولید می شوند و سرمایه گذاری برای تولید نخ ابریشم کار را برای فرد تازه کار بسیار سخت می کند.

ضمن اینکه نخ ابریشم قیمت بالایی دارد و برای تولید محصولات متفاوت مانند پارچه و فرش تمامی اقشار جامعه جزء خریداران این محصول نمی توانند باشند. فرش های دستباف با نخ ابریشم بسیار گران هستند.

لذا پیشنهاد می شوند با گران بودن این محصول و همچنین مشتریان خاص که شامل همه نمی شود و رسیدن به فروش رقیبان در بازار امری سخت و دیربازده می باشد که پیشنهاد می شود از خطوط تولیدی دیگری برای سرمایه گذاری استفاده شود.

پیشنهادات پردرآمد سارگن استون

شرکت سارگن استون در زمینه ارائه انواع خطوط تولیدی بسیار با تجربه می باشد و این خطوط تولیدی پرسود از بین صدها کار تولیدی انتخاب شده و به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود.

چالش های این خطوط تولیدی برطرف شده و از هر نظر جوابگوی نیاز هر فردی می باشد که می توانید برای سرمایه گذاری به میزان بودجه های اولیه خود یکی را انتخاب کرده و کسب و کار خود را شروع کنید.

مدیریت این مجموعه با ارائه و مشاوره در مورد نحوه کار هریک از این خطوط تولیدی بهترین راهنمایی ها را به افراد ارائه می دهد و برای برقراری تماس با هریک از شماره های درج شده در انتهای سایت می توانید ارتباط برقرار کرده و در مورد روش سرمایه گذاری خود مشاوره های لازم را دریافت کنید.

  1. خط  تولید ویلا و سوله پیش ساخته
  2. خط تولید سنگ گیوتینی و سنگ قیچی و سنگ جوشقان
  3. خط تولید سنگ نورانی و سنگ شبرنگ
  4. خط تولید نرده سنگی و صراحی سنگی و اشکال حجمی
  5. خط تولید سنگ جواهراتی و درمانی
  6. خط تولید سنگ قله و سنگ کوپ
  7. خط تولید سنگ ساب خور
  8. خط تولید دایموندگلس، وودگلس و جواهرات رزینی
  9. خط تولید سنگ طرح گل
  10. خط تولید سنگ اسلب نورانی
  11. خط تولید سنگ آنتیک و ابزار
  12. خط تولید سنگ مصنوعی پلیمری و سمنت پلاست
گفتگویی در زمینه اصول اولیه تولید موفق
معرفی چند کار تولیدی و تجاری جذاب و پرسود
گفتگویی در باب تقویت شخصیت و اعتماد سازی بیزنس ها